Actueel

  • SEPA

    Ongetwijfeld heeft u van uw bank in de afgelopen maanden al bericht gekregen dat op 1 februari 2014 ...
    Lees meer >

  • BTW

    De Bijboekbedragen die via automatische incasso van uw rekening worden afgeschreven, worden gespecificeerd ...
    Lees meer >

24 december 2014

Klanttevredenheid wederom toegenomen!


Movenience KTO

Afgelopen oktober hebben wij u gevraagd deel te nemen aan ons jaarlijkse onderzoek naar de klanttevredenheid. Inmiddels zijn de resultaten hiervan bekend. We mogen ons gelukkig prijzen met het feit dat u onze prestaties wederom met een hoger cijfer (7,8) heeft gewaardeerd dan vorig jaar.
Wij willen vanaf deze plek iedereen bedanken die zijn of haar medewerking heeft verleend aan dit onderzoek. Dit stelt ons namelijk in staat de dienstverlening aan u verder te verbeteren. Ook in 2015 gaat Movenience hier dan ook, met volle toewijding, voor u aan werken. Nogmaals bedankt!

In deze nieuwsbrief reageren wij op de 3 meest voorkomende opmerkingen uit het onderzoek.

In welke tollanen bij de Westerscheldetunnel kan de t-tag gebruikt worden?


t-tag lane

De t-tag kan in alle geopende tollanen gebruikt worden. Om een zo vlot mogelijke doorstroming te garanderen zijn bovendien sommige lanen exclusief gereserveerd voor t-tag gebruikers. Deze lanen kunt u herkennen aan het volgende bord boven de laan:

Houd u er rekening mee dat in de overige geopende lanen ook weggebruikers staan die op andere wijze betalen (bijvoorbeeld contant of met PIN), daar is de kans op oponthoud dus iets groter. Profiteer dus maximaal van de voordelen die de t-tag u biedt!

Voor meer informatie over de indeling van de tollanen en de bijbehorende betaalmiddelen kunt u kijken op www.westerscheldetunnel.nl/nl/tol/betaalmiddelen.html

Waar vind ik de BTW die Movenience in rekening brengt?


t-tag lane

Voor diegenen die BTW kunnen terugvorderen in relatie tot de diensten van Movenience, graag uw aandacht voor het volgende.

Movenience werkt met automatische incasso’s en prepaid tegoeden. Zodoende is sprake van vooruitbetaling voor nog te leveren diensten. De geïncasseerde bedragen worden op uw afschrift vermeld, inclusief het daarin inbegrepen BTW bedrag.

Volgens een regeling van de belastingdienst mag u in dit geval het bankafschrift beschouwen als factuur. De van toepassing zijnde regeling is na te lezen op de site van de belastingdienst.

Aan de hand van het bankafschrift kunt u dus de betaalde omzetbelasting in aftrek brengen. Dit geldt uiteraard alleen voor gebruikers die zijn aan te merken als BTW ondernemers en die belaste prestaties verrichten. Voornoemde is ook van toepassing voor onze buitenlandse klanten.
Voor de goede orde; het BTW nummer van Movenience is: 8187.29.065.B.02.

Mijn t-tag doet het niet. Wat nu?


Met een hoogwaardig technisch product als de t-tag kan het incidenteel voorkomen dat deze niet goed functioneert. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Lees onderstaand de belangrijkste oorzaken, en nog belangrijker; wat kunt u er aan doen?

1. De batterij is leeg. Dit is de meest voorkomende oorzaak.

Als de batterij voldoende energie heeft zal de t-tag, bij passage op het tolplein van de Westerscheldetunnel, een korte lage en een korte hoge toon geven en gaat het groene LED lampje kort branden.

Als de batterij bijna leeg is hoort u twee korte hoge tonen die zich vijf keer herhalen. U kunt dan nog enkele passages maken. Wacht niet te lang met het vervangen van de batterij en rijd bij uw eerstvolgende passage via een kassalaan om de batterij kosteloos door de tolgaarder te laten vervangen.

Heeft u de t-tag langere tijd niet gebruikt of heeft u twijfels aan de conditie van de batterij (of de t-tag)? In dit geval kunt u voor aanvang van uw rit op de testknop drukken, die bevindt zich aan de achterzijde van de t-tag. Als de batterij (en de t-tag) in orde zijn hoort u een korte lage en een korte hoge toon en zal het groene LED lampje kort branden.

2. De t-tag is niet juist bevestigd in het voertuig

T-tag kapot

Op het Tolplein zien we regelmatig automobilisten die met de t-tag ‘in de hand’ passeren. Dit gaat vaak goed, maar soms ook niet, met als gevolg auto’s die onverwacht moeten stoppen of zelfs proberen achteruit te rijden voor een nieuwe poging. Daarmee ontstaan onnodig gevaarlijke situaties! Voor de juiste werking is het van groot belang dat u de t-tag op de voorgeschreven wijze monteert, dit houdt in:
a) de t-tag zit in de houder, en de houder is midden/onder op de voorruit geplakt,
b) zorg ervoor dat het infraroodscherm niet bedekt wordt door zonwerende materialen, stickers of anderszins,
c) en tot slot; bij een juiste montage zit de t-tag evenwijdig aan de voorruit bevestigd.

In geval u de t-tag houder kwijt bent kunt u kosteloos een nieuwe aanvragen bij de Klantenservice van Movenience. Te bereiken op werkdagen via telefoonnummer 0900-44 88 666, tussen 08:00 uur en 17:00 uur (vanuit het buitenland +31 (0) 113 76 00 01). Natuurlijk kunt u ook een mail sturen naar: info@movenience.nl.

3. De t-tag is defect.

Is de batterij in orde, heeft u voldoende prepaid tegoed, is de t-tag op de voorgeschreven wijze bevestigd, maar gaat de slagboom toch niet automatisch open? Dan is uw t-tag hoogstwaarschijnlijk defect.

In dit geval verzoeken wij u vriendelijk uw voertuig niet te verlaten en contact op te nemen met de hoofdtolgaarder (of parkeerbeheerder) via de intercom. Zij kunnen u direct verder op weg helpen.

Vervolgens kunt u uw t-tag omruilen. Dit kan bij de receptie in het kantoorgebouw van de Westerscheldetunnel, of via de klantenservice van Movenience op 0900-44 88 666 (beiden op werkdagen geopend tussen 08:00 uur en 17:00 uur).

Ook in 2015 bouwen wij verder aan uw ‘Comfort in mobiliteit’.


kerst

Het nieuwe jaar is aanstaande en alle medewerkers van Movenience willen u daarom allereerst, ook voor dit jaar, bedanken voor uw vertrouwen in onze diensten, en de medewerking die u heeft verleend bij de verbetering hiervan!

U mag er zonder meer vanuit gaan dat Movenience er alles aan gaat doen om u ook in 2015 uitermate tevreden te stellen met onze diensten, met de daaraan gekoppelde service. Waarbij uw ‘Comfort in mobiliteit’ ons uitgangspunt blijft!

Tot slot wensen wij u vooral veilige kilometers, prettige feestdagen en een voorspoedig en gezond Nieuwjaar!


Klantenservice

Wij staan iedere werkdag van 08:00 tot 17:00 uur voor u klaar!

  • 0900 44 88 666(Uw gebruikelijke belkosten)
  • Vanuit het buitenland:+31 (0) 113 76 00 01
  • info@movenience.nl

Movenience
mobiele website

U kunt uw actuele Tegoed en de laatste 5 transacties op uw smartphone bekijken.

Lees meer