Actueel

  • SEPA

    Ongetwijfeld heeft u van uw bank in de afgelopen maanden al bericht gekregen dat op 1 februari 2014 ...
    Lees meer >

  • BTW

    De Bijboekbedragen die via automatische incasso van uw rekening worden afgeschreven, worden gespecificeerd ...
    Lees meer >

13 december 2013

De e-tag; een laadpas voor uw (plug in) elektrische auto


e-tag

Bij Movenience hebben we duurzaamheid en innovatie hoog in het vaandel staan. Dat wordt met onze ISO 14001 certificering nog eens extra onderstreept! De ontwikkeling en introductie van de e-tag past hier prima bij. De e-tag is een laadpas op creditcardformaat waarmee u heel eenvoudig kunt betalen voor het opladen van uw (plug in) elektrische auto bij nagenoeg alle openbare (snel)laadpunten in heel Nederland. Een betaalservice waar u dus letterlijk energie van krijgt!

Delta Voor deze nieuwe dienstverlening met de naam EV-laden is Movenience een samenwerkingsverband aangegaan met DELTA. Hiermee biedt DELTA een totaaloplossing. Voor openbaar laden gebruikt u de e-tag van Movenience. Voor het aanvragen van het product EV-Laden (met bijbehorende e-tag) kijkt u op onze website www.movenience.nl. Voor het aanvragen en plaatsen van laadpunten thuis of op het werk kunnen zowel particuliere als zakelijke klanten terecht bij DELTA. Kijk voor meer informatie op de website van Delta.

Waar kunt u met de e-tag betalen?

Met de e-tag van Movenience kunt u uw (plug in) elektrische auto opladen bij nagenoeg alle openbare (snel)laadpunten van de door ons gecontracteerde laadpuntexploitanten (dekkingsgraad = 98%!). Wilt u weten of er bij u in de buurt beschikbare laadpunten zijn, gebruik dan de handige tool op onze website.

Het aantal exploitanten dat de e-tag accepteert als betaalmiddel wordt voortdurend uitgebreid. Klik hier voor een actueel overzicht van de gecontracteerde laadpuntexploitanten.

Wat zijn de kosten voor het gebruik van de e-tag?

De kosten voor het gebruik van de Movenience betaalservice voor EV-laden zijn € 5,- per maand per e-tag, plus € 0,30 per laadtransactie (incl. BTW). Voor de geladen energie betaalt u het tarief dat de laadpuntexploitant bij ons in rekening brengt. Over dat tarief ontvangt u nog een aantrekkelijke korting van 10%. Klik hier voor een actueel overzicht van de gecontracteerde laadpuntexploitanten en hun tarieven.

De voordelen van Movenience EV-laden

De belangrijkste voordelen nog eens op een rijtje:

  • U ontvangt 10% korting op de door ons gecontracteerde energietarieven;
  • In veel gemeenten gratis parkeren tijdens het opladen;
  • Uw e-tag is bruikbaar op nagenoeg alle openbare (snel)laadpunten in Nederland;
  • Transacties van zowel EV-laden, Westerscheldetunnel als parkeergarages worden automatisch van hetzelfde prepaid tegoed afgeboekt en overzichtelijk op het gebruiksoverzicht gepresenteerd;
  • Het prepaid Tegoed is onbeperkt houdbaar.





Inzicht in uw gegevens en transacties


mijn-movenience

Als klant van Movenience wilt u uiteraard een actueel en duidelijk overzicht van uw transacties. Naast de periodieke gebruiksoverzichten die u per mail of post ontvangt, bieden wij nog 2 mogelijkheden aan; Mijn Movenience en de mobiele website van Movenience.

Uw persoonlijke online omgeving: Mijn Movenience

Op onze website www.movenience.nl kunt u met uw klantnummer en postcode inloggen op Mijn Movenience. U komt dan in uw persoonlijke online omgeving terecht, waar u al uw transacties én diverse handige functies vindt.

Mijn Movenience geeft u inzicht in uw prepaid Tegoed, documenten (gebruiksoverzichten e.d.) en transacties. Zo is het onder andere mogelijk om uw transacties per voertuig te sorteren op datum en product (lees: Westerscheldetunnel, Parkeergarages en EV-laden). Ook kunt u eenvoudig zoeken op een bepaalde zoekterm, zodat u een specifieke transactie snel terug kunt vinden.

Samenstellen van een declaratieformulier

Wilt u een declaratieformulier uitprinten? Geen enkel probleem. Op Mijn Movenience heeft u in enkele stappen een declaratieformulier gegenereerd, waarbij u met de selectiefuncties heel eenvoudig de gewenste transacties kunt selecteren.

Wijzigen van uw gegevens

Eenmaal ingelogd heeft u bovendien de mogelijkheid om uw contactgegevens te wijzigen. Andere gegevens (zoals uw IBAN en producten) kunnen uit veiligheidsoverwegingen niet online worden aangepast; als u deze gegevens wilt wijzigen kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice helpt u graag verder!

mijn-movenience-mobiel

De mobiele website van Movenience: comfort op uw smartphone!

De mobiele website van Movenience is speciaal ontwikkeld voor de smartphone. Via internet op uw iPhone, Android- of Windows-smartphone heeft u - waar u ook bent - snel en eenvoudig inzicht in uw actuele prepaid Tegoed en uw 5 meest recente transacties. Ook de contactgegevens van onze klantenservice heeft u direct bij de hand. De mobiele website van Movenience is te bereiken via m.movenience.nl.

Tip: maak een snelkoppeling op het startscherm van uw smartphone en de mobiele website is te gebruiken als een app. Zo heeft u altijd de meest recente informatie op zak en blijft u mobiel!

Terugvorderen BTW


belastingdienst

Zo nu en dan ontvangen wij van onze BTW-plichtige klanten vragen over het terugvorderen van de BTW voor de genoten diensten die met onze betaalmiddelen betaald zijn.

Movenience reikt geen facturen uit aan haar klanten. De periodieke gebruiksoverzichten mogen dan ook niet als factuur gebruikt worden om BTW terug te vorderen . Deze voldoen namelijk niet aan de vereisten welke door de Belastingdienst aan een factuur gesteld worden.

Bij het bereiken van de bijboekdrempel wordt het prepaid tegoed, middels doorlopende automatische SEPA incasso, aangevuld met het van toepassing zijnde bijboekbedrag. Dit bijboekbedrag wordt in de omschrijving op het bankafschrift gesplitst in een bedrag exclusief 21% BTW en het BTW bedrag. Dit afschrift mag door onze zakelijke klanten, die als BTW-ondernemer aan te merken zijn, als boekstuk gebruikt worden om de BTW terug te vorderen.

Voor de zakelijke klant heeft deze systematiek een financieel voordeel. Immers, er mag al BTW teruggevorderd worden voor diensten die nog niet genoten zijn. Meer informatie is terug te vinden op de site van de Belastingdienst.



Klantenservice

Wij staan iedere werkdag van 08:00 tot 17:00 uur voor u klaar!

  • 0900 44 88 666(Uw gebruikelijke belkosten)
  • Vanuit het buitenland:+31 (0) 113 76 00 01
  • info@movenience.nl

Movenience
mobiele website

U kunt uw actuele Tegoed en de laatste 5 transacties op uw smartphone bekijken.

Lees meer